Analyse verschillen per taakveld
Er wordt een ondergrens gehanteerd van € 25.000 om de analyse op hoofdlijnen te kunnen uitvoeren
(bedragen x 1.000)
Taakveld | Begroting 2021 | Rekening 2021 | Verschil | ||
---|---|---|---|---|---|
3.1 | Economische ontwikkeling | 465 | 384 | 82 | |
Economische aangelegenheden | Lasten | 24 | Incidenteel | Voordelig | |
Baten | 59 | Incidenteel | Voordelig | ||
Analyse: | Gelden m.b.t. controle coronatoegangsbewijzen Verschil in lasten | ||||
Taakveld | Begroting 2021 | Rekening 2021 | Verschil | ||
3.2 | Fysieke bedrijfsinfrastructuur | -142 | -268 | 126 | |
Bestemmingsplan Bemmer IV | Lasten | -524 | Incidenteel | Nadelig | |
Baten | 649 | Incidenteel | Voordelig | ||
Analyse: | Zie taakveld Grondexploitatie. | ||||
Taakveld | Begroting 2021 | Rekening 2021 | Verschil | ||
3.4 | Economische promotie | 191 | 155 | 37 | |
Alg.: toerisme en recreatie | Lasten | 30 | Incidenteel | Voordelig | |
Baten | |||||
Analyse: | De opstartbijdrage voor Peelmarketing voor het jaar 2021 (ca. € 29.000) was in 2020 al voldaan uit het economisch budget. Daarmee waren de jaarlijkse kosten voor 2021 (€ 22.750) ook betaald en hoefden deze niet nog uit het toeristisch budget voldaan te worden. Een deel van de middelen (€ 5000) voor verdere planvorming voor 't Gulden Land is overgeheveld naar 2022. | ||||
Taakveld | Begroting 2021 | Rekening 2021 | Verschil | ||
6.3 | Inkomensregelingen | 1.986 | 1.923 | 63 | |
Algemeen: bijstandsverlening | Lasten | 4 | Incidenteel | Voordelig | |
Baten | 62 | Incidenteel | Voordelig | ||
Analyse: | Het Algemeen Bestuur van Senzer heeft in de vergadering van 22 december 2021 een nadere bestemming gegeven aan het positieve resultaat 2020. | ||||
Bijstand aan zelfstandigen | Lasten | 1.595 | Incidenteel | Voordelig | |
Baten | -1.603 | Incidenteel | Nadelig | ||
Analyse: | In 2021 is uitvoering gegeven aan de TOZO-regeling (Tijdelijke Overbruggingsregeling Zelfstandig Ondernemers) i.v.m. corona. Dit was in 2020 niet voorzien. De Rijksmiddelen die we hiervoor ontvingen waren voldoende om de regeling uit te voeren. | ||||
Kwijtscheldingen gemeentelijke belastingen | Lasten | -27 | Structureel | Nadelig | |
Baten | |||||
Analyse: | Er is door meer inwoners om kwijtschelding gemeentelijke belastingen aangevraagd en toegekend. | ||||
Taakveld | Begroting 2021 | Rekening 2021 | Verschil | ||
6.5 | Arbeidsparticipatie | 215 | 150 | 65 | |
Re-integratie | Lasten | 65 | Incidenteel | Voordelig | |
Baten | |||||
Analyse: | Het participatiebudget wat we van het Rijk krijgen fluctueert jaarlijks. Tevens is in de GR van Senzer bepaald dat de verhouding (wat blijft lokaal en wat gaat naar Senzer) op basis is van de verhouding tussen het bedrag dat de gemeente Helmond ontvangt van het Rijk en het vaste lokaal te besteden participatiebudget. Dit kan dus ook jaarlijks fluctueren. | ||||
Taakveld | Begroting 2021 | Rekening 2021 | Verschil | ||
8.2 | Grondexploitatie (niet bedrijventerreinen) | 374 | -648 | 1.023 | |
Grondexploitatie | Lasten | 4.606 | Incidenteel | Voordelig | |
Baten | -3.584 | Incidenteel | Nadelig | ||
Analyse: | Voor de analyse voor de grondexploitatie wordt verwezen naar de paragraaf grondexploitatie. | ||||
Analyse verschil reserves
Mutaties reserves | Lasten | -834 | Incidenteel | Nadelig | |
Baten | 155 | Incidenteel | Voordelig | ||
Analyse: | Reserve grondexploitatie (incidenteel nadeel € 679.000) |
---|